Kościół parafialny p.w. św. Mikołaja Bpa należy do najstarszych kościołów ziemi chełmińskiej. Data jego erygacji nie jest znana. Parafia według tradycji, założona została jeszcze w XI wieku. Grudziądzką farę nazwano z czasem "matką" kościołów grudziądzkich. P odniesiony przez Papieża Benedykta XVI do godności Bazyliki Mniejszej jest jednym z czterech tego typu kościołów w diecezji toruńskiej.
Zapraszamy !

Parafia św. Mikołaja Bpa
ul. Kościelna 1
86-300 Grudziądz

Numer konta parafialnego:
bank PEKAO S.A.             76 1240 1949 1111 0010 7252 6285

Aktualności
W sobotę, 22 września, o godz. 10:00 w Bazylice sprawowana była Msza św. z okazji wręczenia Nagrody im. księdza Janusza Pasierba. Nagrodę odebrał p. Krzesimir Dębski, kompozytor. Zdjęcia w galerii.
2018-09-25
W dniach 17, 18 i 19 września odbyła się tradycyjna pielgrzymka parafialna. W tym roku głównym celem naszego pielgrzymowania było Sanktuarium w Kodniu, w pobliżu granicy z Białorusią. Wędrowaliśmy przez Drohiczyn, Pratulin gdzie nawiedziliśmy sanktuarium Męczenników Unickich Podlaskich. W pobliżu Kodnia nawiedziliśmy również cerkiew Unicką w Kostomłotach i spotkaliśmy się z Proboszczem parafii unickiej. Następnie przez Włodawę udaliśmy się do Lublina gdzie odwiedziliśmy Katolicki Uniwersytet Lubelski i zwiedzaliśmy stare miasto. Pielgrzymowanie zakończyliśmy Mszą świętą w Świątyni Opatrzności Bożej w Warszawie.
2018-09-21
Dnia 8 września 2018 roku specjalnym dekretem Biskup Toruński ustanowił herb, znak własny naszej świątyni parafialnej. Ksiądz Biskup Wiesław Śmigiel w dekrecie podkreśla znaczenie naszej świątyni dla Miasta i Kościoła lokalnego jako Kolegiaty, Bazyliki Mniejszej i sanktuarium Maryjnego dlatego jak zapisał: „[…] dla uwydatnienia tego statusu, niniejszym dekretem ustanawiam HERB BAZYLIKI KOLEGIACKIEJ ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA BISKUPA W GRUDZIĄDZU według załączonego wzoru i poniższego opisu.”
2018-09-11
W niedzielę, 9 września 2018 roku o godzinie 8:30 sprawowana była Msza św. z okazji XXI Ogólnopolskiego Przeglądu Twórczości Artystycznej Niepełnosprawnych - OPTAN 2018. Zdjęcia w galerii.
2018-09-10
W sobotę, 8 września o godzinie 18:00 odbyła się uroczysta Suma Odpustowa z procesją Eucharystyczną wokół Bazyliki pod przewodnictwem J. E. Ks. Bpa Wiesława Śmigla. Następnie o godzinie 20:00 miało miejsce czuwanie i Apel Maryjny wraz ze Scholą parafialną "Pueri Sancti Nicolai". Zdjęcia w galerii.
W sobotę, 8 września o godzinie 10:00 odbyła się Msza św. dla chorych z błogosławieństwem Lourdzkim. Mszę gościnnie odprawił Ks. Andrzej Bartman. Zdjęcia w galerii.
Grudziądz Twoje-Miasto
© 2010-2017 Kolegiata Grudziądz Powered by Twoje-Miasto Sp. z o.o.